neurologopeda dr Mirosława Świtała-Cheda
Godziny pracy logopedy
środa 7.30 – 13.30
piątek 7.30 – 15.30
CELE TERAPII LOGOPEDYCZNEJ
1. Usuwanie wad wymowy, zaburzeń w rozwoju mowy i zaburzeń mowy.
2. Kształtowanie poprawności językowej i sprawności komunikacyjnej.
Zadania w zakresie terapii i profilaktyki logopedycznej
1. Logopedyczne badania przesiewowe w klasie 0.
2. Logopedyczne badania kontrolne u dzieci objętych wcześniej terapią logopedyczną.
3. Logopedyczne badania u dzieci wskazanych przez wychowawców klas.
4. Szczegółowe badanie uczniów zakwalifikowanych do udziału w terapii logopedycznej.
5. Opracowanie indywidulanych programów terapii i przygotowanie pomocy logopedycznych.
6. Organizowanie terapii logopedycznej.
7. Współpraca z rodzicami, wychowawcami i innymi specjalistami.
8. Kontynuowanie terapii logopedycznej dla dzieci objętych terapią logopedyczną w roku poprzednim.
W zakresie terapii:
1. Korekta wad wymowy i zaburzeń mowy.
2. Ćwiczenia oddechowe, artykulacyjne i fonacyjne, prozodyczne.
3. Rozwijanie systemu leksykalnego i frazeologicznego.
4. Kształtowanie rozumienia pojęć jako narzędzia kategoryzowania świata.
5. Kształtowanie słuchu fonematycznego, usprawnianie analizy i syntezy wzrokowej i słuchowej.
6. Usprawnianie percepcji słuchowej i wzrokowej.
7. Budowanie, rozwijanie systemu gramatycznego, eliminowanie agramatyzmów.
8. Usprawnianie, doskonalenie umiejętności komunikacyjnych.
9. Budowanie więzi emocjonalnej z dzieckiem.
Podstawa prawna: § 25 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz. U., poz. 1591)
Przydatne informacje
22 X Dzień osób jąkających się – wskazówki dla rodziców